Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D rekonstrukce pohybu lidského těla (MOCAP)
Černák, František ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší rozpoznávaní značek v obrazu, zachytávání pohybu a jeho následné převedení do 3D souřadnic a 3D rekonstrukci. Zvolený problém byl vyřešen sestavením stereo kamerového systému, detekci značek na pohybujícím se objektu a získáním polohy objektu v prostoru pomocí triangulace. V práci se podařilo dosáhnout úspěšnosti detekce značek na objektu  95% na blízkou vzdálenost a rekonstrukce pohybu do určité míry odpovídá skutečnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že pomocí dvou obyčejných webových kamer je možné zrekonstruovat pohyby těla.
Technology in contemporary cinema and its impact on film production and reception
Tetour, Daniel ; Jašková, Jana (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
The Bachelor thesis focuses on the contemporary utilised film techniques. The first part deals with a chroma key, motion capture, and computer-generated imagery. The second part of the thesis is focused on the impact those techniques have. The thesis deals not only with the impact on the production but also on the reception of the film.
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
Pokročilá animace postav
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce popisuje moderní techniky animací postav v reálném čase a jejich praktickou implementaci v jazyce C++ s použitím knihoven DirectX a PhysX. První část textu se zabývá výkladem vybraných způsobů animace a je zaměřena především na techniky animace pomocí klíčových snímků, skeletální animaci, metodu morfing a ragdoll simulaci. Následuje popis použitých knihoven DirectX a PhysX a popis metody snímání pohybu postav s využitím softwaru iPi Desktop Motion Capture. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní způsoby implementace popsaných animačních technik.
Generating Animations with Neural Networks
Dráber, Filip ; Kohút, Jan (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
While motion capture serves as a mean for animators to circumvent some of the most arduous aspects of creating realistic animation, there is still a lot of work hiding in annotating and structuring the data. I solve this problem by designing a neural network which can be trained on a motion capture data file to reproduce human locomotion visualized in an application which allows for the user to control the character's direction. I also subject various methods of training an autoregressive model to experiments and find which method trades training times for performance the best. Additionally, I remark how the addition of certain control features to frame-by-frame generations impacts the use of recurrent neural networks for this task.
Zachycení pohybu postavy ve 3D prostoru
Lupínek, Dalibor ; Krupa, Kamil (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi získávání dat pro animaci postavy z videa a problémy s tím spojenými. Dále popisuje v praxi používané systémy Motion Capture a formáty pro ukládání dat animace, konkrétně formáty BVH a CSM. Jedna kapitola se zabývá i kvaterniony, které jsou využívány při výpočtech spojených s touto problematikou. Její součástí je i ukázková aplikace ukazující dosažené výsledky. Ty jsou na závěr této práce zhodnoceny a je naznačena cesta dalšího vývoje.
Aktivní protéza dolní končetiny
Bulva, Ondřej ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Balogh, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem aktuálního stavu vývoje aktivních protéz dolní končetiny a věnuje se zejména vlastnímu návrhu aktivní protézy. Úvod práce se věnuje anatomii dolní končetiny a stručně popisuje cyklus chůze. V dalších kapitolách jsou shrnuty amputační techniky v oblasti dolní končetiny, po kterém následuje popis rozdělení protéz dle úrovně amputace, které byly popsány v kapitolách dříve. Práce se dále zabývá rozdělením protéz podle úrovně aktivity pacienta a stručně popisuje konstrukční rozdíly v těchto jednotlivých případech. Kapitola popisující aktuální vývoj v odvětví aktivních protéz zahajuje část práce zabývající se detailním popisem součástí protéz. Následující kapitoly se věnují popisují návrh a realizaci prototypu aktivní transfemorální protézy. Předposlední kapitola se věnuje popisu softwaru všech částí protézy. Tuto kapitolu následuje zhodnocení dosažených výsledků.
Identifikace pohybu v prostoru
Šolony, Marek ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Potúček, Igor (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá identifikáciou pohybu v priestore a jeho rekonštrukciou do 3D priestoru. Navrhuje optický systém na zaznamenávanie pohybu špeciálnych značiek markerov umiestnených na žudskom tele pomocou páru kamier. Sú tu rozobrané jednotlivé kroky, od kalibrácie kamier, až po výpočet 3D pozície markeru. Na hžadanie korešpondencií objektov medzi snímkami je využitá epipolárna geometria. V závere sú uvedené a zhodnotené dosiahnuté výsledky.
Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender
VANĚK, Jan
Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti využití Kinect senzorů pro Mo- cap v programech Source Filmmaker a Blender. Motion Capture je technologie pro zachycení pohybu pomocí snímání senzorů Kinectu a aplikování získaných dat v programech pro práci s 3D grafikou, bude tedy primárně zjišťován a následně popsán přesný postup, jak zpracovat získané údaje z Kinect senzorů v programech Blender a Source Filmmaker. V práci bude dále provedeno porovnání vhodnosti užití této techniky oproti klasické ruční animaci, popsány výhody a nevýhody vy- užití v jednotlivých programech a budou otestovány možnosti kombinace Mo-cap a klasické animace. K tomu bude také nutné provést modifikaci hardwaru Kinectů pro Xbox One, aby bylo možné připojit zařízení k počítači s Windows. Dále bude provedeno porovnání kvality snímání Kinectů určených pro Windows a konzolo- vých Xbox One Kinectů a porovnání kvality snímání jedním a více Kinect senzory. Praktickou část práce budou tvořit vlastní animované sekvence, realizované pomocí Kinectů v kombinaci s ruční animací v Blenderu a tyto sekvence budou použity v Unity pro vytvoření interaktivního snímku, který bude moci uživatel sám ovládat.
Odhad osobnosti ze záznamů tance a chůze (získaných pomocí technologie Motion Capture)
Vávra, Jan ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Krejčová, Lucie (oponent)
Odhad osobnosti ze záznamů tance a chůze (získaných pomocí technologie Motion Capture) Tato studie si klade otázku, zda je možné z pohybu lidského těla při tanci a při chůzi vyčíst informace o osobnosti, pokud tento pohyb izolujeme od ostatních neverbálních projevů. Teoretická část práce uvádí teoretická východiska a zpracovává předchozí výzkumy na toto téma. Stěžejní částí práce je pak praktický výzkum: pohyb 21 žen byl zaznamenán pomocí technologie motion capture, která snímá polohu klíčových částí těla a zaznamenává tak lidský pohyb. Tyto ženy zároveň vyplnily sadu osobnostních dotazníků. Následně byl vytvořen virtuální model ženské postavy, na který byly pohyby probandek přeneseny - výsledkem byla animovaná postava, která vykonávala tytéž činnosti, které při záznamu vykonávaly ženy. Záznamy byly pezentovány prostřednictvím elektronického dotazníku, kde je 187 respondentů ohodnotilo na dvou sadách osobnostních škál. Srovnání odhadu těchto hodnotitelů a sebehodnocení osobnosti probandek je předmětem analytické části této práce. Výsledky nalezly několik korelací mezi hodnocením osobnostních škál a osobností na základě sebehodnocení, nikdy se však nejednalo o tytéž škály (tedy např. extraverze nikdy nebyla hodnocena jako extraverze, ale projevila se skrze hodnocení jiných škál). Dále vyplynulo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.